diumenge, 3 de setembre del 2017

Montserrat - Agulla del Pla dels Ocells - Via Guzman - Silva - 03/09/2017

Desprès d'un mes i mig sense tocar roca, estem enyorats de Montserrat. Feia temps que teníem pendents l'Agulla del Pla del Ocells per la Via Guzman - Silva. Las via normal l'havíem fet fa molts anys baixant de fer la Panxa del Bisbe. Jo no ho recordo, però l'Ita ho té molt clar que la vàrem fer amb el Josep Monistrol.

Aproximació: nosaltres hem vingut des de Sant Joan tranquil·lament, passant pel Trencabarrals i fins els Pla dels Ocells, des d'aquí, ja hem vist com pujar fins a peu de via.

La via va per la seva cara Sud-Oest per passar a la cara est en el darrer llarg.

Ressenya:

1er llarg: 20 metres de III. Una grimpada ens portarà a la primera reunió.

2on llarg: 25 metres de IV+. Sortim vertical per un diedre fins a un pitó, d'aquí ens passem a la part dreta del diedre on trobarem un parabolt, d'aquí seguim vertical fins una antiga reunió, on hi ha un segon parabolt. Ara ens trobem sota d'un tram un xic balmat, anem a l'esquerra i trobem un pitó antic amb una baga molt vella, aquí seguim vertical amb passos bonics fins que trobem un 3er parabolt. D'aquí anirem a la dreta fins a la reunió.

3er llarg: 15 metres IV, IV+. Des de la reunió iniciarem un flanqueig a la dreta i ràpidament trobarem un parabolt, seguim i a uns 5 metres trobarem un spit i des d'aquí, ja veurem la reunió a la dreta.

4art llarg: 15 metres Vè. Des d'aquí podem sortir per la dreta i anar a buscar la normal, o sortir per l'esquerra per un tram vertical (Spit visible des de la reunió) i seguim fins el cim.

Descens: ràpel per la cara nord de 20 metres.

l'Ita iniciant el 2on llarg.

Arribant a la 2a reunió.

L'Ita a la segona reunió, aguantant el vent  fred que ens acompanyat durant tota la via.

Iniciant el 3er llarg.

Entrant a la 3ª reunió.

L'Ita fent el pas més difícil de la via.

Ràpel de l'agulla.

Una via senzilla, sense pretensions, però que ens ha deixat molt contents, malgrat el dia rúfol i ventós que ens acompanyat.

1. Enhorabona, és d'aquelles agulles que sempre oblides, veig que val la pena.

2. Aqui en esta Via empezo la Historia "Taliban Montserratina", esta es la primera de las 4 rutas Guzman-Silva (Pla dels Ocells, Gorro Frigi, Gat del Mullepans, Ruta Fuensanta al barranc Santa Maria) Junto con Juan Miguel Guzman quien realmente abrio las 4 rutas, los "restauradores" fuimos Guzman, Mateo, Sachs y yo, el "dolor de cotubelo" sacudio Sant Benet ante la "blasfemia " de restaurar o reequipar una via dentro de "su territorio", Francesc Rosell alias el Buitri, con su enfermedad mental de que no se deben mantener seguras las vias de escalada, la desequipo con la Cia del grupo autodenominado en la época Acrata Taoista de Sant Benet, despues de "restaurada" en su totalidad y colocados los "bolts" en toda la via, algunos son los que estan, algunas cordadas repitierón esta via casi olvidada, entre ellos Punsola, Picazo, el caso fue que la 6ª cordada que la intento repetir tras la renovación, le reventarón los "alambres de las chinchetas de la reunión cayendo y afortunadamente solo sufriendo unos rasguños y una muñeca fisurada, asi como quemaduras y una herida en la pierna del asegurador, dias despues el propio Buitri, se mofaba de esta cordada en su blog que es el blog referente sobre la apologia del desequipamiento y la biblia sagrada de los talibanes montserratinos, "quien no tenga grado que no venga a escalar a cala montse", habian desequipado la mayoria de seguros fijos, colocando uno clavos que varios saltaron en el saque y dejarón las chinchetas oxidadas, el caso se llevo a los tribunales, pero solo tras 20 desequipamientos mas de estos talibanes en diversas agujas y paredes montserratinas no se admitio un caso de "jurisprudencia" para el desequipamiento y mala restauración de vias de escalada.
    1) Participo en la restauración el propio Guzman.
    2) Se colocarón mas Bolts que los originales porque se habia desprendido una laja y la via recorria un tramo de mejor roca.
    3) Se colocarón 3 bolts por reunión, dos encadenados + otro suelto.
    4) Si un escalador encuentra una ruta tocada o manipulada tiene el derecho de informar a los aperturistas o al Patronato, pero en ningun caso tirar de llave inglesa y hacer lo que le venga en gana.