dijous, 5 de gener del 2017

Garraf - La Falconera - Via Vertical - 04/01/2017

Que més plaent que combinar el mar i la muntanya, no hi ha res. Això és el que ofereix La Falconera. El solet de l'orientació Sud Est, la fan molt atractiva en aquesta època de l'any.

Remenant per internet hem trobat aquesta ressenya penjada per en Joan Asín. No ens ho hem pensat gaire i en un tres i no res ja estàvem encordar-nos a peu de via.

Ressenya Bloc Joan Asin.

Començar a escalar just per sobre del mar , té un bon encant; el soroll de les ones en esclatar amb la paret mentre vas flanquejant i te les vas mirant et donen unes sensacions força especials.

Tot fent el primer llarg.

La Ita arribant a la primera reunió.

R1. 30 metres IV. Un llarg de flanqueig que hi ha una mica d'equipament però que va bé reforçar amb assegurances flotants.

La 1ª Reunió.

Lluitant el segon llarg.

Poc a poc va sortint.

Entrant a la 2ª reunió.

R2 30 metres V.  Un llarg molt ben trobat on et permet gaudir de l'escalada del Garraf, bona roca, vertical i amb algunes assegurances que haurem de reforçar.  Sortir de la reunió vertical fins un pitó, després anar en diagonal a la dreta fins un segon pitó on hi pengen unes bagues. Tot seguit continuem vertical fins a trobar un segon pitó, des d'on seguirem un xic a la dreta fins arribar a la reunió.

Sortint de la 2ª reunió.

La segona reunió.

Foto a la tercera reunió i just on acaba la Via Vertical.

R3 30 metres. IV, IV+.  Sortim vertical fins a situar-nos sota un diedre molt marcat que seguirem fins el final.

Després nosaltres hem creuat la feixa i hem anat a la cara est a cercar una via equipada que puja pel mig de la placa.

R4. 40 metres, I, IIIº.

Una placa fina però ben equipada.

La Ita a la 4ª reunió.

La cinquena reunió.

Entrant a la reunió.

R5 25 metres V+ , V.  Sortim de la reunió vertical amb passos finets fins arribar a l'aresta que seguirem fins que podem entrar a la reunió fent un flanqueig a la dreta.

Després només queda superar el darrer pas i seguir caminant fins el cim.

Llums càlides de la tarda.

Material: 10 bagues exprés algunes llargues i joc de Aliens i Camelots fins el número 1.

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!

1. bona via per començar l'anyet que ens pertoque.
    al darrer llarg estas segur que et va sortir tot en lliure i nomes es un 5 mes??
    n'hi ha que li done 6c o mes

1. No m'agrada contestar als anònims, però que hi farem. Ho he comentat amb la Ita i pensa que potser és 6a. He mirat altres ressenyes i li donen V+ també, sembla que la més difícil d'aquesta via és l'anterior.

2. eps disculpam ,hem vaig despistar al no ficar qui soc.
      nomes ho deia per matitzar graus,es per aixo qua ara i mai entendre el tema de graduacions,en fi ,no passa res!!!!
      sergi .Alella

3. Hola Sergi, el tema de la graduació és sempre complicat, passat mig metre a la dreta o l'esquerra pot canviar la graduació. Salvo casos que hi ha una diferència molt gran, respecto els de la ressenya original. Gràcies pel teu comentari.

4. tens tota la rao,fins i tot ho fan els d'esportiva!! i s'apunten la via.en fi..
      una forta abraçada!
      sergi.Alella

2. Una via ben maca i espectacular, enhorabona !