dissabte, 24 d’octubre del 2015

SANT LLORENÇ DEL MUNT - LA FALCONERA - VIA: LA QUE FALTAVA 17-10-2015

La Falconera  és un bon recurs per fer una escalada matinal, és proper  a casa, té una aproximació molt curta, i una escalada molt interessat.

Aproximació: seguim la carretera de Terrassa a Talamanca i un cop passat el coll d'Estenalles iniciarem una baixada forta, en un revolt mol marcat a la dreta veurem que hi podem aparcar sense problemes.

Des d'aquí seguirem en direcció nord, passant la primera punta per l'esquerra i en el mig d'un bosc veurem una fita que ens indica l'inici de la canal que haurem de seguir. Baixarem uns metres i ja veurem que hi ha un corriol que ens porta a l'esquerra en direcció a les parets de la Falconera. Ara ja per una canal dreta i equipada en cordes fitxes baixarem fins al peu de via.

Foto de la paret, si pareu atenció veureu una cordada en el primer llarg.

El primer llarg és el més exigent  de tots. Comença amb un tram vertical amb unes bones fissures, passos atlètics, quan arribem en una savina veurem que la via és situa la placa de l'esquerra, els 4 metres següents són els més difícils (6ª+) després ja és suavitza un xic fins a la reunió.
R1 35 metres, V+, 6ª+, V.
 Superant els primers metres.
 Vista un cop superat el tram més fort.
 Arribant a la reunió.

El segon llarg surt flanquejant a l'esquerra, fins que veiem que podem pujar recte, després caldrà tornar a la dreta fins situar-nos sota de la reunió que hi entrarem directament. R2. 20 metres V, V+
 Iniciant el flanqueig de la segona tirada
 La Ita assegurant molt atentament.
 Progressant pel segon llarg.

El tercer llarg surt per la dreta de la reunió, passos verticals i exigents, després veurem que la via es situada més a la dreta, cal mirar-s'ho una mica i ja veurem que hi ha unes presses que ens dona la possibilitat d'anar superant aquestes petites balmes. R3 30 metres, V+ 6ª.
 Progressant pel 3er llarg.
 Superant les petites balmes.
 Arribant a la 3ª reunió.

Ja som al quart llarg, sortim flanquejant a l'esquerra, fins que veiem que podem seguir vertical fins una savina. Ens enfilarem a la savina i seguirem un tros fàcil fins a una placa que ens deixarà a la 4ª reunió.
R4. 30 metres V, IV, III.
 Sortint de la 3ª reunió.
 La Ita penjada a la reunió i al fons la meva ombra.
 Superant els darrers metres.
 Des de la quarta reunió, podem sortir caminant en direcció el cotxe o si volem fer el cim, ens quedarà una grimpada molt fàcil.
 De tornada al cotxe.

ATENCIÓ: normalment del 1 de gener a juliol no es pot escalar per que hi ha uns nius d'aus. Normalment està indicat.

1. Una gran via Manel i Ita, l'he repetit moltes vegades i encara hi tornaré, la Falconera enganxa.