dissabte, 28 de febrer del 2015

Pic Castellas - Alós de Balaguer - Via Lo Nik Gall-Lastir - 28/02/2015

Per raons familiars feia dies que no havíem pogut anar a escalar. Aquesta setmana en feia gracia sortit amb la furgoneta i hem recordat que fa molts anys vàrem anar la Via Olga Frontera Alós de Balaguer, just fa uns dies vàrem veure que en Joan Asín i en Jaume Planell havien anat a fer una via nova al costat d'aquesta i la deixàvem prou bé.

No ens ho pensem massa i sortim el divendres al vespre de camí Alós de Balaguer. A la nit arribem al final de la pista, aparquem i ens posem a sopar. Després surto i puc veure el reflex de la lluna en el riu. Certament som afortunats de poder gaudir d'aquest lloc.

A les 8 del matí  estem a zero graus, però a la paret ja hi comença a tocar el sol. Esmorzem tranquil·lament i al cap d'una estona ja arriba un cotxe. Efectivament són escaladors, ens diuen que van a l'Olga Frontera.

Aparcats a peu de via...

El lloc és bonic de veritat.

Ens preparem i en un tres i no res ja som a peu de via, mirem i en un moment han arribat 6 cotxes, sort que anem davant, perquè hi hagut un moment que he pogut comptar fins a 14 persones en 3 vies.

El començament de la via podem veure el nom de la via, així que no ens perdérem pas. La primera tirada la fa l'Ita, i malgrat que no és massa difícil progressa molt ràpid. Aquest llarg segueix unes plaques molt boniques i amb les assegurances justes i necessàries. R1 30 metres IVº

Fent el segon llarg.
Quan començo a pujar el primer llarg de segon arriben el Toni i en Mingo que van a la via del costat, durant tota l'escalada anirem fent-la petar.

El segon llarg, té una sortida dreta, però amb unes presses excel·lents semblen seleccionades, després va pujant vertical fins el tercer parabolt que cal anar un xic a l'esquerra i després fins un bosquet on hi ha la segona reunió. R2 30 metres IV+

Sortint de la segona reunió.

La tercera tirada és una grimpada de III, però que cal anar molt en compte amb els blocs. R3 30 metres III.

Després cal fer un flanqueig a la dreta  fins a situar-nos sota d'una gran placa. R3 bis, 15 metres.
l'Ita començant el 4art llarg.

La quarta tirada és veu impressionant, bona roca, vertical , una tirada per gaudir de l'escalada. L'Ita no s'ho pensa dos cops i comença escalar, i ben ràpidament arriba a la reunió.  R4. metres Vè.

Entrant a la 4ª reunió.
Sembla que el llarg anterior li ha agradat molt que vol fer el cinquè, però finalment la convenço i me la deixa fer.

La cinquena tirada, té la mateixa tònica que l'anterior, però possiblement té trams més verticals, però amb presses més grans. Total un llarg per gaudir.  R5. 30 Vè.

De la reunió cinquena sortirem per la dreta, primer per un tram una xic trencat, però poc a poc es va situant en una placa amb bona pressa i que permet una escalada franca.  R6 30 metres Vè.

DESCENS:
Des d'aquí cal anar a cercar un collet a dreta, que amb un ràpel de 25 metres ens situarem en una canal. No baixeu la canal encara que us sembli que s'hi ha baixat. Just on acaba el ràpel surt un diedre/canal que us porta en una aresta on trobareu el següent ràpel d'uns 30 metres. Des d'aquí ja podeu baixar caminant fins a trobat el camí que us portarà al cotxe.

Material: 10 exprés, bagues per les savines, i nosaltres hem posat un alien groc en el segon llarg, i un de verd en el 6è.

Bones vistes mentre baixem.

Us deixo enllaç al bloc del Joan Asín on trobareu la ressenya

FELICITATS ALS OBRIDORS!!!.

1. Heu tardat poc a repetir-la! una bona via amb roca bona i on cal escalar. Així que el Toni i el Mingo també eren allà?

1. La vàreu deixar massa bé. Efectivament vàrem escalar de costat amb el Toni i el Mingo. Ens ho vàrem passar molt be.

2. Ei vaig veure a lo Sergi dels Gall's a Sant llorenç de Mongai i em va dir què hi havia cua el dissabte, enhorabona aviat serà una clàssica. records.

1. Gràcies Joan. La teva explicació ens va animar anar-hi. Segurament serà una gran clàsica. Records.

3. Penso que seria bonic, i convenient, restablir tota la força del nom genuí d'aquest tram engorjat del Segre. No veig manera de superar l'exacta bellesa d'un: "Dissabte vam anar a escalar a l'Estret del Mu".
    Ja que hi som: Fot anys, amb el meu fill, vam encertar-hi un moment dels que queden per sempre. A la recerca d'un bon embarcador de piragua baixàrem per la pista de la riba contrària, fins una propícia gran balma que ja sabia... Una balma que vam trobar ocupada per una mossa violoncel·lista assajant.... Sol de tarda als crestalls del Castellàs amb una música sublim: Enorme experiència.!

4. Hola Hita i Manel sóc el Mingo. Va ser molt agradable escalar i anar xarrant amb vosaltres.
    Les fotes que us vaig fer no van sortir lo boniques que esperava, de totes maneres diga'm com us les puc fer arribar.

1. Hola Mingo, el meu correu és fuertesm@live.com. Gràcies.