dimecres, 28 de gener del 2015

La Falconera - Garraf - Via Gaudi - 27/01/2015

Tenim unes mini vacances que aprofitarem per fer petites sortides. Darrerament en Joan Asín ens ha anat descobrint la Paret Est de la Falconera.  Agafem unes quantes ressenyes del seu bloc i marxem en direcció al poble de Garraf.

L'Aproximació és molt curta, en 10 minuts estàs al peu de via, mentre ens anem acostant anem escollin la via. Ens sembla que la que marca tot l'esperó és la Via Gaudi.

Això d'escalar al costat del mar, sempre ens ha agradat, avui fa un dia lleganyós, unes boires primes fan que el sol no escalfi com ens agradaria. Tot i així, ben abrigats no passem fred.
 Mentre preparem el material per començar no podem deixar de mirar a l'horitzó.

En un replà on ens podem assegurar ens hem posat el material, i ja hem vist els parabolts de la via.
 Els primers metres van per un diedre vertical, però la roca no em fa el pes, vaig fent però amb molt de compte. Després resulta que és més bona del que sembla.
 El primer llarg és ben vertical i ben trobat. La reunió és molt còmoda i ben equipada. R1 25 metres V,V+,V.
 El segon llarg va per una placa que en principi és una mica l'esquerra i després s'ajeu fins a la reunió.
 La reunió també és en un bon replà i ben equipada. R2 20 metres  IV.
 Ara les assegurances passen de parabolts a burils, això si, amb placa d'inox. Només sortir ja té un pas que et demana atenció, després bé un tros més fàcil i torna a posar-se dret, passos verticals i bonics, fins que hi ha una sortida que em costa, pas A0 i amunt, després ja més fàcil.

La reunió és en un diedre sota d'uns blocs, amb 3 burils però que podem reforçar amb un alien vermell.
 R3. 25 metres V V+ Ao V.
 Ara sortim per la dreta i anem seguint per la verticalitat de l'esperó fins a la propera reunió.
 R4. 25 metres IV+. Reunió des d'on podrem baixar amb ràpels per la mateixa via o seguir amunt per arribar al cim.
 Nosaltres vàrem optar per arribar fins el cim i baixar per l'aresta est.
 Últims metres, ara ja caminant.
 Us deixem la ressenya d'en Joan Asín que està molt ben feta.

- Val la pena anar-hi, a treure el cap, un matí per gaudir del sol.

- Via totalment equipada.

- Descens per l'aresta est a peu fins al cotxe, només hi ha una corda fixa de 5 metres.

1. Por si fuera interesante o de utilidad para vosotros, para vuestros compañeros de rutas o para los lectores de vuestra web, tengo publicado el siguiente blog:
    plantararboles.blogspot.com.es
    Un manual sencillo para que los amantes de la naturaleza podamos reforestar, casi sobre la marcha, sembrando semillas producidas por los árboles y arbustos autóctonos de nuestra propia región.
    Salud,
    José Luis Sáez Sáez

2. Fa goig escalar vora el mar ! la via es veu maca i la zona també. Què be unes vacances ben aprofitades.