dimecres, 24 d’abril del 2013

Sicília - Monte Monaco - Via del Romani - 15-04-2013

Això de Sicília és collonut, llevar-te al matí i veure aquesta sortida de sol des de l'habitació estant ja et dona ànims per tot el dia.
 Després veure el Monte Monaco, ja tenim el repte d'avui. En Xavier i la Silvie ens parlen d'una via que varen fer ahir, diuen que està molt bé, bona roca, equipament, el just i necessari, la cosa ens agrada i marxem en direcció a la Via del Romani.
 En poc mes de 15 minuts som al peu de la via, això si, la vegetació està molt alta, es nota que ha plogut, i fort, les darreres setmanes.
 Just a l'inici de la via trobareu aquest roca, que ja us podeu fer una idea com anirà.
 I aquesta planta, tot plegat no ens deixa de sorprendre'ns.
 I la salamandra xafardera, just acaba de sortir d'un pont de roca.
 En Rafel fent el pas de 6ª de la segona tirada. Cal fer una forta tirada.
 Arribant a la segona reunió, es veu molta vegetació, però la roca i els passos són extraordinaris.
 En Rafel arribant a la tercera reunió.
 Des d'aquí podem veure a la casa que estem.
 Tornem a fer ràpels i novament tornem a enganxar les cordes, és que amb aquesta roca, resulta impossible que segueixin.

Aquesta via obeeix a un intent de fer una via fins d'alt, però sembla que es varen quedar al començament del diedre.

La Cara Est del Monte Monaco, té 500 metres hi ha unes quantes vies que arriben al cim, totes elles amb terreny d'aventura, però amb les reunions equipades.

DESCRIPCIÓ DE LA VIA:
Monte Monaco Cara Est.

Primera Ascensió: F. Antonioli, L. Filocamo
Per: 9/10 dicembre 2010
130 metres 6a (5c obligat)

1er llarg, 30 metres 5c
Cal seguir pel vell mig d'un petit esperonet. Comença amb un pont de roca i despres ja hi ha el primer parabol. Seguirem vertical, hi ha algun tros discontinus, per adreçar-se fins a la reunió.

2on llarg 55 metres 6a.
Sortir vertical amb un parell de passos que demanen apretar fort, (6ª) després cal seguir vertical però un xic a la dreta. Quan portareu 50 metres veureu a la vostra vertical un ràpel, cal  anar a la dreta per trobar la segona reunió.

3er llarg, 5c. 50 metres.
Progressar vertical a l'esquerra fins a trobar el rapel indicat anteriorment, seguir igualment amb tendència a l'esquerra i després prosseguir vertical per anar a cercar al peu d'una gran fissura on farem reunió.

Ràpels: el risc d'enganxar-se les cordes és alt, però això millor fer el primer ràpel fins un que hi ha muntat un xic més alt de la segona reunió i després fins a la primera reunió, d'aquí fins baix.

Bonica via, roca tremendament abrasiva i molt bona.

Toca el sol fins passat el migdia. A la tarda ombra.
Aproximació: podem sortir des de la mateixa carretera i en poc més de 15 minuts arribarem al peu de via.

Seguirem informant....

1. Bona via i millor roca! se't deuria fer curta no? va continuar amb alguna altra?

1. Jaume, estàvem de vacances i volíem gaudir al màxim, un cop a baix en Rafel va fer una tirada d'una altra via, jo em baix reservar per l'espatlla. Encara ens quedàvem molta dies per escalar, i les vies anavem augmentant de dificultat.