diumenge, 3 de març del 2013

L'Estartit - Roca Maura - Via Poseidon 03/03/2013

Som davant de les Illes Medes, feia dies que en Rafel ens havia dit que a la Roca Maura havien obert una via nova i que li havien dit que era tan maca. Havíem intentat quedar, però no havia estat possible, així que avui nosaltres hem sortit en direcció a l'Estartit amb l'intenció de fer la via.
Quan hem arribat, cap a mar, el dia estava un xic trist.

Però la paret es veia força bé, passem per la Casa d'Informació per fer-nos amb la ressenya i enfilem direcció al peu de paret.

Una curta aproximació, només de 10 minuts i ja som a peu de via. El primer llarg arrenca amb un pas que requereix concentrar-te, després un tram mes fàcil i per arribar a la reunió cal tornar a tibar. La roca és d'una adherència i una qualitat impressionant.

Arribant a la 1ª reunió.

L'Ita entrant a la primera reunió. Està contenta sembla que la via li agrada.
 El segon llarg és el més bonic de la via, sortim de la reunió vertical fins sota un sostret, el passem i ens situem a sota d'una placa un xic balmada, bona pressa, i uns passos difícils però molt ben aconseguits.
 Després seguim per un diedret fins a la reunió.
 L'Ita a la primera reunió.
 Al costat nostra hi ha una altra cordada, estan fent una via que es veu un xic més dura, cal anar-ho equipant, tot i així es veu molt interessant. A veure si trobem la ressenya.
 Una cosa no podem deixar de fer, que és mirar al nostra darrere.
 La segona reunió cal canviar-la un xic més a l'esquerra. Un tram molt fàcil.
 Canviant la reunió.
 Sortir de la reunió, requereix una forta tibada, però la roca s'ho val. Després ja és força més fàcil fins a la reunió.
 La 2 reunió bis.
 El quart llarg, cal superar una placa amb una roca abrasiva al màxim, és una passada. La llàstima és que sigui tan curta.
 Fent el darrer pas per sortir de la via.
 L'Ita arribant dalt.
 Estem contents i ens fa il·lusió fer-nos una foto plegats.
 Els fons podem veure les illes Medes i el Cavall, el 8-9-1975 vàrem l'ascensió, tenim molt bons records  d'aquella escalada amb el Josep Monistrol. Ens emociona recordar-ho...
Després, anem a fer un bon arrós al Restaurant Felix, una passejada i cap a casa amb una bona escalada.

Via oberta per: Zollo Pintiado i Pep Castro el 10-12-2012. Via oberta per baix.
Material: 12 exprés, baga per reunió i un alien groc per la sortida de la primera reunió (prescindible)
Equipament:parabolts, pitons, reunions equipades amb argolla.
Escalada de tall esportiu, però les assegurances estan molt ben col·locades per tal de que tinguis que escalar els passos.
Dificultat màxima obligada: V+.
Ressenya: la podreu aconseguir a la Casa d'Informació a l'Estartit. Cap pagar 2€. Està plastificada i es pot portar penjada. Els 2 € són per fer el manteniment i obrir altres vies. SVP. no feu ressenyes en els blocs, respecten la decisió dels obridors.

Aproximació: seguir les indicacions que ens portaran a l'urbanització Roca Maura, pujar pel carrer Mediterrània fins que trobeu el carrer Montseny al final hi ha un lloc que es pot aparcar molt bé. D'aquí surt un corriol que us porta la zona d'escalada esportiva. Nosaltres hem tirat uns 250 metres enrere fins un lloc que hi ha un bloc gran al costat del carrer, des d'aquí surt un camí que amb 10 minuts uns portarà a peu de via.

Descens: des del cim, seguir una pista en direcció Oest, quan tomba surt un corriol que amb 10 minuts us deixarà al cotxe.

Ens agradat, la roca, l'equipament, l'ambient, i les vistes. Llàstima que encara hi ha un xic de terra.

Apa aneu a Roca Maura ha fer una escalada plaent.

1. Ei Manel i Ita jo també tinc pendent d'anar-hi, aquí tens els enllaços de la nova via "Via del Manyo".
    Salut

1. Joan, penso que és un bon lloc pel conjunt; la roca, les vistes i l'escalada, segur que t'ho passaràs bé. Gràcies pels enllaços. Esperarem una mica, ja que vaig veure que encara estava un xic bruta. salut Manel & Ita

2. Ei, Manel & Ita quin lloc més xulu. No sabia que hagesin vies! On puc trobar la ressenya de la via o d'altres?

3. Joan, d,aquesta via aconseguiras la ressenya al oficina d,informació de l'Estartit. Està molt ben feta i plastificada. Salut Manel & Ita

2. Quina caloreta feia, no?. i aquí un fred del dimoni. Felicitats per la vía, es molt maca i les fotografies també. Records y fins la propera.

1. Mentre vosaltres feu unes esquiades molt xules, nosaltres intentem fer algunes escaladetes. Ens ho passen bé i aprofitem les zones soleiades. Salut i fins aviat. Manel & Ita

3. Aquí dalt no he escalat mai, i veig que és prou maca la via, per cert abans corria la brama que a l'aparcament rebentaven els cotxes, vau tenir cap problema?

1. Hola Jaume, doncs hauràs d'anar-hi val la pena. Nosaltres no varem tenir cap problema amb el cotxe, hi ha força gent. Caldrà tenir cura. Salut i fins aviat. Manel & Ita

4. Molt xules les imatges Manel!! Un dia per gaudir!!

Salut, Francesc

1. Gràcies Francesc, la veritat es que ens ho varem passar molt bé.