dijous, 18 d’agost del 2011

Pic Tort 2886 m, Pic dels Vidals 2902 m, Pic de Mar 2846 m - Pallars Jussà 9-8-2011

Avui comencem les vacances, hem escollit el Pallars Jussà, la Vall Fosca, hem dormit a Cabdella i hem pujat amb el telefèric fins l'Estany Gento. Hem escollit els cims, Tort, Vidals, i Mar, així farem una volta per conèixer els estanys que els envolten, sembla que serà molt interessant. El dia es presenta fresc, però molt net, segur que ho gaudirem d’allò més

Les muntanyes que envolten l'Estany Tort pujant a l'Estany Vidal.
Pugem fins l'Estany Tort, d'aquí comencem a pujar per la vessant obaga fins l'Estany Vidal, camí bo, sense problemes, es veu que fa anys i per les obres hidroelèctriques, van adequar aquest camí per poder pujar amb els animals de carrega. Tota l'estona podem veure l'Estany Tort, que el veiem força baix, sembla que estan xuclant les seves aigües.A l’Estany Vidal ens parem esmorzar, mentrestant, observem la forta pujada que ens portarà fins els Llacs Vidals d'Amunt, sota mateix del Pic Tort. Poc a poc anem guanyant alçada per una forta pendent i quan ens sembla que estem arribant a un collet, ens quedem bocabadats al veure els petits Llacs Vidals d'Amunt, sembla impossible poder pujar a ple més d'agost per aquesta vall tan bonica sense ningú més que nosaltres tres.Des dels llacs, ja veiem el Pic Tort i el Pic Vidals, optem per pujar directament al primer, anem a guanyar l'aresta que ens portarà fins el cim.

Ja som d'alt, l'Ita prepara la senyera per la fotografia de rigor.

El cim del Pic Tort de 2886 m, és certament impressionant, queda totalment penjat sobre els estanys de Cubesso, Marto i Castieso, difícil de dir-vos quins d'ells és el més bonics. Com a fet curiós podreu veure que el padró del cim està per sota del mateix.

La fotografia del Cim.

L'Estany Saburó.

L'Estany de Mar i de la Colomina.

Deixem el cim i baixem directament al Collada de Carboners i desprès seguim pujant fins el Pic dels Vidals de 2902 m. Aquí la vista encara és més impressionant, ja que podem veure les dues vessants, i totes elles plenes d'estanys.

Fotografia al Pic dels Vidals.
Desprès baixem en direcció NE, per la mateixa cresta, per pujar després al Pic de Mar 2846 metres.

Pic dels Vidals i Pic Tort des del Pic de Mar.
Ara, optem per baixar pels Llacs Saburo, Estany de Mar, Estany de la Colomina i Refugi de la Colomia, per baixar tot seguit fins l'Estany Gento, així hem fet una volta impressionant, on hem pogut veure més de 15 llacs dels més bonics del pirineu, fent a la vegada 3 cims del Pallars Jussà.

Estany de la Colomia i el Refugi del mateix nom

El pic que més ens agradat ha estat el Pic Tort, per la seva esveltesa i per la seva visió.

Apa, aprofiteu aquests dies d'estiu per fer aquesta volta.